Egolutie

De gewetenloze consument heeft zijn tijd gehad. De verheerlijking van ego, bezit en geld en nietsontziend faken en profiteren worden niet meer als vanzelfsprekend geaccepteerd. De huidige tijd vraagt van ons dat we oplettend zijn – voor (met name online) bedrog, fraude en oplichterij. Dat we onze eigen verantwoordelijkheid nemen nu de
staat niet meer voor ons zorgt. Dat we ethische kwesties oplossen – onder meer door nieuwe ontwikkelingen als biogenetica. Tegelijk zijn we weer op zoek naar smaak, stijl, zorgzaamheid en respect. Susanne Piët, auteur van het prijswinnende De emotiemarkt, voorspelt dan ook een revolutionaire trendbreuk. De vraag ‘Hoe word je een goed en verantwoordelijk mens?’ zal ons moreel besef herijken. De vraag die Piët in dit boek stelt en beantwoordt is: kun je ook genieten met geweten?

Uitgeverij Atlas-Contact

Verschijningsdatum 14-11-2014
U houdt misschien ook van
Blijf op de hoogte

Hier kan u zich inschrijven voor onze wekelijkse nieuwsbrief