Aandacht is het nieuwe goud

De hele dag door word je omgeven door reclame in allerlei vormen: op posters en abri’s, via social media, per e-mail of in je Google-resultaten. Tim Wu laat in zijn boek Aandacht is het nieuwe goud overtuigend zien dat je het product bent van de ‘handelaren in aandacht’: bedrijven die jouw kostbare tijd vangen om die voor grof geld door te verkopen. Gevolg: een wereld waarin afleiding en gebrek aan diepgang hoogtij vieren.

Aandacht is het nieuwe goud leest als een onderhoudende geschiedenis van de media, maar en passant laat Wu overtuigend zien hoe wij steeds meer een ‘geboeid’ publiek worden – en wat we kunnen doen om aan die boeien te ontsnappen. Dit boek, voor de lezers van Het ondiepe (Carr) en De Cirkel (Eggers), schetst een ontluisterend beeld van het spel dat met de consument wordt gespeeld.

Uitgeverij Atlas-Contact

Verschijningsdatum 15-10-2016
U houdt misschien ook van
Blijf op de hoogte

Hier kan u zich inschrijven voor onze wekelijkse nieuwsbrief